În general există o concepție greșită privind modul de a mânca mai sănătos: că trebuie să îți schimbi întreaga dietă, să renunți la alimentele pe care le iubești atât de mult și că trebuie să petreci ore în șir încercând să pregătești mese cât mai sănătoase.

Pentru că vrem să economisim timp, ne-am obișnuit să mâncăm repede și să folosim alimente care nu sunt chiar atât de bune pentru noi. Am uitat cât de ușor este să adăugăm alimente sănătoase la regimul nostru zilnic de alimentație. Trebuie să reținem că un mod de viață sănătos nu trebuie să fie o muncă obositoare.

Pregătirea și gătirea propriilor mese

Înainte de toate trebuie să realizăm că este mult mai sănătos daca iti pregătești și iți gătești propriile mese. Asta înseamnă să folosești alimente mereu proaspete și fără aditivi.

De exemplu, să luăm cea mai importantă masă a zilei adica micul dejun. Mulți oameni se trezesc și zboară imediat pe ușă, neavând timp pentru micul dejun. Dacă faci parte din această categorie îți recomandăm un smoothie pe care îl poti prepara super rapid și care te poate ajuta cu adevărat în fiecare dimineață. Multe persoane adoră smoothie-urile cu fructe și legume pentru că sunt o parte importantă a stilului de viață sănătos.

Smoothie-urile cumpărate de la supermarket sunt total diferite de cele făcute acasă, pentru că tind să facă mai mult rău decât bine, având de obicei o porție imensă de carbohidrați în ele. Prea mulți carbohidrati te fac să te simți mai greu după un anumit timp și totodată iți induc senzatia de balonare.
Dacă alegi touși varianta de a cumpăra un smoothie îți recomandăm să adaugi mai multe proteine în el: iaurt grecesc, stafide sau nuci.

Planificarea meselor

Planificarea meselor și pregătirea lor în avans te va salva de la o mulțime de dificultăți atunci când te întorci de la lucru obosit și flămând.
În general, cei mai mulți oameni ajung să aibă o cină apelând la alimentele semipreparate numai bune pentru cuptorul cu microunde. Dacă ai planificat mesele în avans, ai scăpat de acest obicei dăunător stilului tău de viață!

Totodată, planificarea îți economisește bani atunci când îți faci cumpărăturile deoarece nu o să ajungi să cumperi lucruri de care nu ai nevoie. Făcând acest lucru poți să pregătești în avans mâncarea și apoi s-o introduci în frigider sau congelator, unde te va aștepta până când îți va fi foame.

Unora le place să gătească în prealabil carnea sau peștele și să-l înghețe. Nu este deloc un lucru rău. Tot ce vor trebui să facă este să adauge condimente sau sosuri, câteva legume proaspete sau o salată și gata! au o masă sănătoasă. Nu uita ca poți face același lucru pentru prânzuri, mici gustări cât și la aperitive pentru micul dejun.

Condimentele

Ai încercat vreodată să îți faci propriile condimente? De exemplu, prepararea unei maioneze va însemna mai puține ingrediente nedorite, cum ar fi zaharurile și stabilizatorii pe care îi gasesti in orice maioneză cumpărată din supermarket. Poți face același lucru pentru ketchup, muștar, sosuri și chiar pentru untul de arahide!

Folosirea unui aparat de tip slow cooker

Aparatele de tip Slow cooker (Crock-Pot) sunt la mare modă și nu sunt folosite doar pentru mâncărurile grele cum ar fi coastele de porc. Îl poți folosi la crearea bulionului, supelor și legumelor fierte. Nu-ți rămâne decât să le împarți în recipiente de dimensiuni reduse și apoi sa le pui în congelator!

Fii creativ cu legumele

Poți face o mâncare bună alegând o legumă simplă cum ar fi dovlecelul sau conopida. Încearcă să tai un dovlecel în două și să-l coci la cuptor doar cu un minimum de condimente și puțină brânză presărată deasupra. Îti garantez că va ieși delicios!

Conopida poate fi înlocuitorul perfect pentru acel piure obținut din cartofi dar plin de amidon. Piureul tău va ieși la fel de pufos si cu un gust mult mai bun!

Snacks-uri și dulciuri

Cu toții ne dorim o mica gustare din când în când. Dacă ai tendința să ajungi la gustările mai dulci, încearcă să le înlocuiești cu fructele uscate. În această combinație poți folosi iaurtul de vanilie și căpșunile. Dacă îți doresti ceva dulce dar crocant poți sa feliezi câteva mere și să le coci la cuptor. Dulci si sănătoase, feliile de măr coapte sunt adorate de cei mici si totodată excelente pentru micile gustări dintre mese.

Îți place ciocolata? Nu ești singurul! Nu trebuie să renunți la plăcerile mici si nevinovate, ci doar să le reduci. Câteva căpșuni acoperite cu ciocolată îți vor tăia pofta de dulce mult mai repede decât o ciocolată întreagă.

Îti dorești snacks-uri sărate? Nimic mai simplu. Încearcă să faci câteva chipsuri din dovlecei sau fâșii spiralate din cartofi dulci. Dacă preferi alunele îți recomand alunele crude sau înlocuirea lor cu mazărea ușor sărată și prăjită. Reține că alunele sărate si prăjite se vor vedea imediat la cântar! Un pumn de alune sărate conține în medie peste 12 grame de grăsimi și cam 130 de calorii!

De ce este important să mănânci sănătos?

O dietă sănătoasă ne oferă mai multă energie, ne ajută să ne menținem sistemul imunitar mai puternic pentru combaterea bolilor, ne menține la o greutate mai bună și ne construiește din interior spre exterior.

Făcând acest lucru vom obține și rezultate benefice corpului nostru: piele mai strălucitoare, păr și unghii sănătoase, oase puternice și senzație de energie. Mesele mai sănătoase nu se simt la fel de grele și pot fi digerate mai ușor de cei care suferă de probleme digestive.

Consumul alimentelor probiotice ajută la păstrarea echilibrului natural al bacteriilor bune din sistemul nostru, eliminând în același timp bacteriile dăunătoare care pot provoca probleme digestive sau afecțiuni ale pielii.

Când mâncăm mai sănătos ne ridicăm starea de spirit. O stare de spirit mai bună înseamnă mai multă energie și motivație pentru abordarea cu lejeritate a activitaților de zi cu zi, a exercițiilor fizice, etc.

Alimentele sănătoase pot fi utilizate în mai multe moduri, nu doar pentru prepararea meselor zilnice. De exemplu poți folosi fructele si legumele pentru crearea măștilor hidratante pentru păr, ca tonifiante pentru un ten curat si strălucitor sau ca remedii naturale pentru mușcături, arsuri și tăieturi.

Nu uita că la început va fi nevoie de un pic de efort dar odată ce vei descoperi beneficiile unui stil de viață sănătos nu vei regreta iar corpul tău îți va mulțumi pentru asta!