Acasă Wellness Beneficiile fastingului sau postului

Beneficiile fastingului sau postului

334
0
DISTRIBUIȚI
beneficiile fastingului sau postului

Cel mai mare beneficiu al fastingului (pe romaneste – al postului negru) este pierderea in greutate. Dincolo de slabire insa, fastingul are o multitudine de beneficii, multe dintre acestea fiind cunoscute pe scară largă din cele mai vechi timpuri.

Ce este fastingul?

Principiul fastingului este abtinerea la consumul de alimente pentru o anumită perioadă de timp, pentru refacerea organismelor incarcate de toxine.

Cele mai importante beneficiile fizice ale postului (fasting) includ:

1.Îmbunătățirea capacitatii de concentrare

2.Pierderea in greutate si imbunatatirea procesului de ardere a grasimilor

3.Scaderea nivelului insulinei si al zaharului din sânge

4.Pe langa reducerea insulinei,  se produc cateva schimbari hormonale: cresc  nivelurile noradrenalinei, cortizolului și ale hormonului de creștere.

4.Inversarea diabetului zaharat de tip 2

5.Scaderea nivelului colesterolului

6.Reducerea inflamatiilor

7.Postul are efecte benefice asupra creierului, studiile constatand cresterea capacitatii de memorare si posibilitatea prevenirii bolii Alzheimer.

Fata de dietele obisnuite, fastingul  oferă multe alte avantaje: nu te costa nimic, este simplu de urmat, nu iti ocupa timpul, este disponibil oricui si are o eficacicate demonstrata. 

In timpul postului poti sa bei apa, cafea sau ceai neindulcite.

De mentionat, totusi ca nu oricine poate sa tina post. Ar trebui sa il evite tinerii sub 18 ani si femeile insarcinate sau care alapteaza. Totodata, bolnavii de guta, sau cei cu diabet tip 1 sau 2 ar trebui sa ceara sfatul unui medic specialist, sau sa fie urmariti de unul.

Cum poti tine post?

Poti tine post negru pe termen scurt sau lung. Daca vrei sa incerci, incepe cu perioadele scurte. Dupa ce vei observa beneficiile si te vei obisnui, poti sa incerci si fastingul pe termen mai lung.

Fasting pe perioade scurte:

16/8  –  insemnand 16 ore de post cu 8 ore in care poti manca. Exemplu: o cafea dimineata, pranzul la ora 12.00-13.00, si ultima masa la ora 18.00.

20/4 – 20 de ore de post cu 4 in care poti lua ori o singura masa, ori doua, dar mai putin consistente.

Fasting pe perioade mai lungi:

24 ore – insemnand ca poti manca o data pe zi. Poti incerca de 2-3 ori pe saptamana.

2/5 – doua zile de post si cinci in care poti sa mananci.

36 de ore, 48 de ore sau mai multe zile.

Ce faci cand opresti perioada de post?

Chiar si daca ai tinut post pe termen scurt, ai grija sa nu mananci foarte mult dupa, o sa te alegi cu dureri de stomac. Ar fi nemaipomenit daca ai incepe sa mananci aplicand o dieta saraca in carbohidrati.

Ce efecte secundare poate avea fastingul?

In timpul perioadei de post, poti sa te confrunti cu probleme de constipatie, dureri de cap, ameteli sau probleme de reflux.