Acasă Concursuri Final de concurs!

Final de concurs!

442
67
DISTRIBUIȚI

Va multumim ca ati participat in numar asa de mare la primul nostru concurs din seria celor sase. Pentru ca solutia tehnica nu ne-a permis sa supunem la vot, am tras la sorti si l-am desemnat castigator pe Racu. Il rugam sa trimita un email pe concurs@emulte.ro in care sa ne transmita datele lui de contact. Maine vom reveni cu un alt concurs si alta tema. Mult succes!

eMulte.ro va invita din nou la concurs.  Incepand de astazi, in fiecare marti, timp de 6 saptamani vom oferi cate un parfum in cadrul concursului „Clisee din filme”. Ce inseamna asta? Pai in mai toate filmele low budget intalnim faze asemanatoare. De exemplu, filmele cu Van Damme se incheiau cam la fel.  Mai exact, cu o lupta  zdravana intre el si personajul negativ, o lupta care se intindea pe parcursul a cateva minute si in care, eroul principal pierdea la inceput batalia si apoi, cu ultimele forte, reusea, sa-l invinga pe „nenorocitul” care i-a ucis/ torturat fratele sau nevasta. Sper ca m-am facut inteles si astept comentariile voastre. Le vom supune la vot si cel mai bun va castiga parfumul. Ca sa ma asigur ca ati inteles exact despre ce e vorba, mai vin eu cu un cliseu care ma enerveaza groaznic.

Intr-un film de actiune cu batai, mafie si politie multa, in urma unei crime ce a avut loc la nu stiu ce adresa, se strang autoritatile locale, ambulante, o multime de gura casca, iar locul este incercuit cu acea banda rosie pe 595care scrie „Do not cross. Police”. Doi oameni ai legii, ridica amprente, cauta indicii si sunt implicati emotional in acest caz. Isi doresc mai mult ca oricine sa-l prinda pe autor. In timp ce studiaza terenul, apare o ea, o bunaciune blonda care scoate legitimatia de detectiv FBI si avertizeaza pe toata lumea ca fapta tine de jurisdictia ei. Cei doi insista sa se ocupe personal, se enerveaza ca nu  li se permite si pornesc o ancheta pe cont propriu!
De acord cu mine? V-ati intalnit cu faza asta? Eu sunt convins ca da, dar si cu multe altele. V-astept. Parfumul il gasiti aici. E gata sa fie al vostru. Mult succes!

DISTRIBUIȚI

67 COMENTARII

  1. 1.In filmele de groaza si cu vampiri, fantome – , putinele pe care le-am vazut pana la capat 🙂 exista multe „gasculite” blonde, brune, roscate , toate simpatice si normal semidezbracate si care desi aflandu-se in salbaticie( acum salbaticie se poate considera si cartirul in care traim), refuza sa inteleaga regulile minime de siguranta si se culca cu usa deschisa, fac dus cu usa, geam deschise, fac cat mai multa galagie.
    2. in filmele de actiune, eroul principal nu moare niciodata 🙁 trece prin foc si para, app ca moare,desi a suferit una din cele insiruite: rani deschise grave , impuscaturi nenumarate, oase rupte, ba din contra inca mai e capabil de vreo 2 sarituri si de inca nu stiu cate glume mai mult sau mai putin nesarate ( bruce willis – cu execeptia filmului Armaghedon, unde chiar am fost dezamagita ca a murit, deja ma obisnuisem ca nu are cum sa moara).

    si poate revin 🙂 pe masura ce imi amintesc

  2. Asta este unul dintre cele mai intalnite clisee in filmele de groaza. Intotdeauna cand cineva crede ca se afla cineva sau ceva ascuns in dulap sau debara o sa se uite si nu o sa gaseasca nimic acolo, rasufla usurat si eventual spune „nu-i nimic aici” iar in clipa urmatoare cand se intoarce cu spatele la debara va da nas in nas cu ucigasul sau monstrul

  3. in telenovele mereu se intampla acelasi lucru protagonisti se intalnes se indragostesc sigur intervin cateva persone intre ei un alt el sau o ia poate si o mama sau o matusa, ei se cearta cred ce spun ceilalti despre ei isi pierd increderea unul in altul ,trec prin anumite intamplari iar la sfarsit se impaca si fac nunta eventual si vreo doi copii

  4. in majoritatea filmelor de gen romance, exista cam aceeasi idee: un el si o ea care se intalnesc, se indragostesc dar nu pot ramane impreuna. intre timp fiecare se aseaza la casa lui/ei dar la un moment dat, peste multi ani, destinul face sa se intalneasca si sa se reindragosteasca, iar apoi sa renunte fiecare la viata de pana atunci in favoarea dragostei. e o tema frumoasa as putea spune, in special pentru cei mai romantici, dar a devenit cliseu si intuiesti actiunea filmului de la inceput, chiar daca nu sti nimic despre el

  5. 1. Primul Cliseu intalnit in filme:

    Nu, nu este adevarat, visezi!

    Intotdeauna cand un copil sau un adult descopera ceva fantastic, ceva magic, ceva SF, ceva extraterestru sau chiar o conspiratie este considerat nebun de familie, prieteni, partener de viata. Intotdeauna mi-a fost dificil sa cred ca aptitudinile persuasive ale respectivilor sunt intr-atat de slabe. Pana la urma, chiar sper ca mama sau iubita mea nu ma vor crede nebun cand le voi spune ca este un spiridus in dulap. Doar nu spun asta 24/7, nu?!
    Acest cliseu l-am intalnit in filme precum District 9, Inkheart, Harry Potter, bla, bla, bla.

    Al Doilea Cliseu intalnit in filme:

    Wait! He’s not dead

    Eroul trage in personajul negativ. Sau il injunghie. Sau il spanzura. Si crede ca acesta a murit. Se intoarce cu spatele. Si surpriza! Primeste un glont, un pumn, o usa in cap. Altele. Tipul nu murise, mai misca. Uneori greseala de a nu-i verifica pulsul adversarului este fatala. Si chiar nu imi vine sa cred sincer ca eroii respectivi ar putea face aceasta greseala in realitate.
    Unde am vazut asta ultima oara? G.I. Joe, The Matrix, The Terminator, Live Free or Die Hard.

    Al treilea cliseu intalnit in filme:

    Stai calm! Nu are gloante!

    De cate ori nu ai vazut in filme cum personajul principal negativ e chitit sa ucida personajul principal pozitiv. Catastrofa este la doar o secunda distanta. Si atunci se intampla miracolul. Bad Guy-ul trage si surpriza! Pistolul nu are gloante. Si totul se termina cu bine.
    Exemple: Face/Off, Mr. & Mrs. Smith, Desperado.

    Al patrulea cliseu:

    Cum se face ca atunci cand masinile sunt furate, hotul are „norocu” de a da peste o masina cu rezervoru plin, de se poate plimba cat vrea inima lui?

    Am sa mai enumar cateva, ca am multe idei:
    5.De ce este atat de usor sa deschizi usa unui avion in timp ce acesta este in aer??Hmm..

    6.Orice liceu are un elev inadaptat (oaia neagra), dar care are un talent ascuns, ii place de fata inocenta, superfrmuoasa, ,ea il uraste,dar la sfarsit traiesc fericiti pana la adanci batraneti?

    7.In tara tuturor posibilitatilor,, America,Fiecare orasel are un cetatean sarcastic a carui cariera sportiva a fost curmata de un accident teribil?

    8.Oricat de rau va fi batut eroul din film, intotdeauna va intreba (plin de sange si cu ochii vineti, bineintels) „Asta e tot ce poti?”

    9.In orice film horror, Daca o persoana este sfatuita sa NU faca ceva, ei bine, va face fix acel lucru?

    10.Cei care cad din cladiri inalte aterizeaza mereu pe masini.
    Slow down Spider-Man!

    Dap….10 clisee…:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D

  6. Cand nu am ceva mai bun de vazut, ma uit pe Hallmark (actualul DIVA)si in afara de cunoscutele seriale, ma uimeste faptul ca toate filmele care sunt numite „de dragoste” sunt atat de asemanatoare : el si ea se cunosc undeva pe niste taramuri mirifice ( deobicei exista mare sau ocean si bineinteles plaja), se plac, apoi intervine un conflict de interese ce contribuie la neintelegeri si ajung sa isi poarte pica unul altuia, iar la final sigur ca cei doi isi dau seama ca nu pot trai unul fara celalalt si unul dintre ei alearga intr-o cursa contra cronometru catre aeroport unde in ultima clipa il gaseste pe celalalt care este gata sa se urce in avion.Se arunca unul in bratele celuilat si…….. happy end.

  7. „Preferatul” meu este cel in care un grup mare de raufacatori trage asupra erouluisi nici unul nu-l nimereste macar o data. Eroul nostru in schimb scoate arma sa si-i lichideaza calm unul cate unul; valabil si in bataile in care grupul „danseaza” in jurul eroului, atacand pe rand, rabdatori, si mananca bataie fara sa reuseasca macar sa-l atinga.

  8. Am si eu cateva clisee enervante din filme sa ti le prezint,desi cu siguranta le cunosti foarte bine..:)
    1)De cate ori nu ai vazut in filme cum personajul principal negativ e chitit sa ucida personajul principal pozitiv. Catastrofa este la doar o secunda distanta. Si atunci se intampla miracolul. Bad Guy-ul trage si surpriza! Pistolul nu are gloante. Si totul se termina cu bine.
    2)Intotdeauna cand un copil sau un adult descopera ceva fantastic, ceva magic, ceva SF, ceva extraterestru sau chiar o conspiratie este considerat nebun de familie, prieteni, partener de viata. Intotdeauna mi-a fost dificil sa cred ca aptitudinile persuasive ale respectivilor sunt intr-atat de slabe. Pana la urma, chiar sper ca mama sau iubitul meu nu ma vor crede nebuna cand le voi spune ca este un spiridus in dulap. Doar nu spun asta 24/7, nu?!
    3)Eroul trage in personajul negativ. Sau il injunghie. Sau il spanzura. Si crede ca acesta a murit. Se intoarce cu spatele. Si surpriza! Primeste un glont, un pumn, o usa in cap. Altele. Tipul nu murise, mai misca. Uneori greseala de a nu-i verifica pulsul adversarului este fatala. Si chiar nu imi vine sa cred sincer ca eroii respectivi ar putea face aceasta greseala in realitate.
    4)Niciodata prietena buna a eroinei unei comedii romantice nu va fi interesanta. Sau sexy. Sau de succes. Exceptie de la regula face cazul in care avem doua eroine principale ca in Bride Wars. La fel se intampla si cu tipii. Prietenul cel mai bun este mereu rau, urat, nesimtit sau o putoare. Si eu care ziceam ca cine se aseamana se aduna
    etc…:)

  9. Intradevar cliseul cel mai intalnit in fimele de groaza,toata lumea este intr un suspans continuu,fiecare se astepta la fiecare pas sa se intample ceva,insa acel cineva(criminalul)apare in secunda cand te astepti mai putin atunci intervine groaza.In filmele gen thriller cu multa actiune exista mereu un hero care arata super el este salvatorul tuturor care la sfarsit iese si invingator in lupta cu raul ramane si cu cea mai tare tipa din film

  10. Sunt o gramada de lucruri care se repete, se repeta si iar se repeta :))
    De exemplu un medalion, sau o bricheta opreste mai bine glontul decat o vesta anti-glont…in filmele cu adolescenti tot timpul camerele tinerilor vor fi acoperite de postere, steaguri sau alte lucruri care atrag privirea…daca personajul bun e prins de cel rau, cel din urma ii ii spune celui bun ce plan are cu el, toate detaliile, ora , locul…in filmele horror cea mai frumoasa fata sau cel mai atragator baiat intotdeauna mor primii…toţi copiii se nasc curaţi, cu chipul drăgălaş şi foarte mari…

  11. 1. Daca e romance, indiferent cat de ghinionist e personajul principal, tot are parte de un „happily ever after”!

    2. Daca e drama, unul din ei e fie foarte sarac, fie ciung 😛

    3. Daca e actiune, eroul e mereu neinfricat, nu clipeste in fata raului, orice-ar fi, inuman!

    4. Daca e horror, personajele fara frica, sceptice sau rele mor primele!

    5. Iar daca e SF, vom vedea mereu lucruri gen oameni diformi, puteri supranaturale sau masini zburatoare. Mai inventivi de atat nu au fost pana acum 😛

  12. un exemplu de cliseu ar fi fraza ” ceea ce vezi nu este ceea ce crezi” intalnit in unele filme.Ea,de obicei,il prinde pe el cu altcineva in dormitorul lor si el cu toate ca este prin in fapt,nu recunoaste nimic.Alt exemplu ar putea fi intalnit in filmele politiste : eroul scapa doar cu mici zgarieturi din niste intamplari in care nici Bin Laden nu ar putea scapa (explozii,impuscaturi,batai etc.)

  13. Stereotipuri observate de catre mine in filme:
    Femeile blonde dunt proaste, străinii sunt răufăcători, mexicanii sunt leneşi, si negrii sunt sportivi mari, adolescentii sunt prezentati ca obsedati de sex, necivilizati, superficiali.
    Alte stereotipuri pe care mi le mai amintesc acum ca le-am observat in filme sunt:
    Alcolicii fara speranta care pot sa se lase de baut atunci cand se confrunta cu o provocare importanta. Fac acest lucru instant.
    Baietii rai sunt ucisi de sarpe in timp ce eroul il ia fara nici o problema cu mainile goale .
    Avionul care zboara si care ramane fara combustibil.
    Un personaj negativ va comite întotdeauna o crimă în faţa ferestrei atunci când cineva se uită cu binoclul.
    Maşini de poliţie implicate în scene de urmarire, de obicei, au tendinţa de a suferi mai mult decât orice alte vehicule
    O masina va exploda întotdeauna într-o minge de flăcări, dar eroul iese din ea in ultima clipa. La fel si cu masinile care cad intr-o apa iar eroul reuseste sa deschida usa chiar inainte ca masina sa se umple cu apa.
    Stereotipul schizofrenului de gen masculin: Joker clovn schizofrenic-Batman the darck knight, Russell Crowe In A beautiful mind, DanielCraig-in rolul din filmul Some Voices, Actorii din Zbor deasupra unui cuib de cuci.
    La fel psihopatii sunt de cele mai multe ori de gen masculin si au ca si cauza un element din copilarie……mama,tatal care sunt alcolici si-l maltrateaza, mama prostituata care-l inchidea in debara cand era mic,unchiul care-l violase cand era mic etc.
    Personajele horror locuiesc in padure si ii vaneaza pe turistii care le calca teritoriu.
    Un monstru urmareste membrii unui grup, din care in final ajung sa supravietuiasca doua persoane – o fata si un baiat – care realizeaza cat de mult se iubesc.
    În filme de acţiune, cum ar fi Spider Man 1,2, şi 3 întotdeauna Spider apare să o salveze pe Mary Jane sau unele fate frumoase care sunt ţinute ostatice.
    In filmele cu James Bond femeile sunt seducatoare mari.
    Extraterestrii, oricat de puternici ar fi, tot ajung sa fie invinsi de catre oameni
    Rambo poate sa bata mai mult de 5 persoane fara sa se raneasca.
    In filmele de groaza, personajele se ascund mereu la etaj,in pod, intr-o pivnita sau intr-un dulap. De unde sigur nu au cum sa scape.

  14. Intotdeauna eroii din filme ,atat ele cat si ei sunt frumosi,inteligenti….inzestrati cu calitati iesite din comun,astfel incat sa faca fata oricarei situatii.Orice film se incheie cu o ,,lectie”ce trebuie sa o retinem.Din fiecare film avem de invatat.Si imi place sa cred ca doar lucruri bune. Vorba aceea ,,viata bate filmul”!

  15. Cea mai enervanta faza din filmele de actiune e pentru mine aceea in care se dezamorseaza bomba fix in ultima secunda. Spuneti-mi va rog, un singur film in care personajul pozitiv nu nimereste firul bun si explodeaza, sa ma uit si eu si sa ma bucur…
    A! Si inca una enervanta: cand in sfarsit un personaj bun trage sa moara, ultimele cuvinte inainte de a-si da duhul sunt:”Salveaza-l pe…!”

  16. Evacuarile statelor americane asupra carora ar putea cadea asteroizii ar trebui facute aplicandu-se legea militara, cu toate acestea multe se fac cu mult calm si foarte bine organizat.

    Razele laser sunt foarte vizibile in spatiu si trei avioane purtand arme cu laser pot distruge un asteroid de dimensiuni mari tragand in el in acelasi timp.

    Asteroizii patrund in atmosfera Pamantului si, surprinzator, petrec in ea cateva minute pana la contactul cu solul.

  17. primul cliseu care imi vine in minte este cel in care in filmele de actiune, EL se bate cu toti, ii rapune, scapa cu rani minore, dar nu scoate un sunet de durere.intr-un final,ajunge sa fie ingrijit de o femeie superba si in momentul in care ea abia pune mana pe el,incepe sa tipe de durere. Cliseu de blockbuster american…
    Un alt lucru de care imi aduc acum aminte este tot din filmele de actiune[probabil ca acolo gasim cele mai multe clisee]. Se lupta unii, se impusca din masini,personajul principal scapa cumva fara prea multe rani iar masinile inamicilor, pentru ca sunt impuscate in roti, ies de pe autostrada,strada, drum, centura, drumeag de munte…dar mereu ies la fel!!!Se rostogolesc un pic, dupa care, invariabil,iau FOC in clipa in care s-au asezat linistite la loc, pe pamant!:)))

  18. Filme horror
    Atunci cand un criminal sau un monstru pare mort, el sau ea nu este niciodata. Intotdeauna va fi o resurectie, uneori chiar doua (cine poate uita faimoasa scena cu cada de baie din „Fatal Attraction”?). Eroul va vedea intotdeauna cum personajul negativ vine spre el, chiar daca eroul este cu spatele la el. Daca el nu il vede, un prieten va omori definitiv personajul negativ.
    Femeile pot alerga in orice tip de incaltaminte

  19. 1. A scris cineva ca in filme se repeta faza cu blonda duda – ei hai, n-ati vazut filmele cu blonda specialista in fuziune atomica si alte asemenea?
    2. Si pe mine ma amuza fazele cu eroul care mananca bataie fara nicio grimasa, dar urla de durere cand d-soara ii ingrijeste ranile surprinzator de superficiale (cica ar trebui sa credem ca in timpul luptei adrenalina l-a tinut in priza si de aia nu urla de durere). 3. Ati observat ca in filme, de fiecare data cand vine careva de la cumparaturi din punga se iteste frumos o bagheta frantuzeasca, iar daca o scapa jos, intotdeauna se vor rostogoli portocale.
    4. Nu sunt sofer, dar de ce tot invart volanul cand se vede strada dreapta si nici urma de viraj?!?
    Atat imi vine in minte acum, dar sunt muuuuulte.

  20. Intotdeauna eroii din filme ,atat ele cat si ei sunt frumosi,inteligenti….inzestrati cu calitati iesite din comun,astfel incat sa faca fata oricarei situatii.in majoritatea filmelor de gen romance, exista cam aceeasi idee: un el si o ea care se intalnesc, se indragostesc dar nu pot ramane impreuna. intre timp fiecare se aseaza la casa lui/ei dar la un moment dat, peste multi ani, destinul face sa se intalneasca si sa se reindragosteasca, iar apoi sa renunte fiecare la viata de pana atunci in favoarea dragostei. e o tema frumoasa as putea spune, in special pentru cei mai romantici, dar a devenit cliseu si intuiesti actiunea filmului de la inceput, chiar daca nu sti nimic despre el

    Orice film se incheie cu o ,,lectie”ce trebuie sa o retinem.Din fiecare film avem de invatat.Si imi place sa cred ca doar lucruri bune. Vorba aceea ,,viata bate filmul”!

  21. Oho! Sunt atatea clisee incat tatal meu a scris si un articol pe tema asta. Mai ales in filmele americane. O sa aleg doar unul, care ma enerveaza la culme. In momentul in care exista un pic de suspans, in care eroul se refugiaza, se ascunde sau chiar se lupta cu personajul negativ, apare nelipsita scena a ventilatorului(unul cu pale mari, care se invart situat daca nu in umbra, cel putin in penumbra, in care eventual poti si cadea).

  22. Am facut o selectie filme care abordeaza dragostea si relatia de cuplu in diferite momente de evolutie – fiorii inceputului, relatia matura si greu incercata sau finalul dureros si nedorit.
    Closer (2004)

    Un film cu si despre relatii, care pune sub microscop povestea a doua cupluri, pe masura ce protagonistii progreseaza de la atractie, iubire, dependenta pana la tradare, minciuna, compromis, gelozie. Un film brutal de sincer si real, care trebuie servit la rece intr-o zi torida de vara, fara a cauta logica sau latura morala si care promite sa va lase fara cuvinte cel putin o jumatate de ora dupa ultima secventa.
    Jeux d’enfants (2003)

    Cand cineva te stie de-o viata, iti poate fi cel mai bun prieten sau cel mai de temut dusman. Filmul este povestea intalnirilor unui el cu o ea, progresand de la jocurile inocente ale copilariei pana la jocurile de putere, curaj si incredere ale varstei adulte. Before Sunrise (1995) si Before Sunset (2004)

    In Before Sunrise, veti asistam la intalnirea dintre doi tineri in preajma varstei de 20 de ani, care petrec impreuna o noapte ce le dezvaluie intrebari si raspunsuri despre ce inseamna de fapt o relatie intre un barbat si o femeie. In Before Sunset, aceeasi echipa (actorii Ethan Hawke, Julie Delpy si regizorul Richard Linklater) se intalneste pentru a continua conversatia, 10 ani mai tarziu.
    Eternal Sunshine of the Spotless Mind (2004)

    Un cuplu trece printr-o procedura de stergere a memoriei atunci cand relatia lor se termina, dar prin acest proces ei redescopera dragostea si ceea ce i-a adus impreuna. Este o poveste de dragoste clasica spusa altfel, intr-un mod contemporan, original si surprinzator.
    Breaking Up (1997)

    Russell Crowe si Salma Hayek joaca rolul unui cuplu consumat de intalnirea pasionala dintre doua personalitati puternice. De la dragoste si “chimie” la prima vedere pana la agonia despartirii, povestea personajelor este actuala si aplicabila in orice loc sau moment.
    Walk the Line (2005)

    Biografia legendarului cantaret de muzica rock, blues si country Johnny Cash si a celei de-a doua sotii a acestuia, June Carter. O poveste despre viata, iubire, esec si reusita, cautare si regasire care ne reaminteste ca unele cupluri de artisti traiesc dupa alte reguli. (500) Days of Summer (2009)

    O comedie romantica premiata la Sundance, despre o fata care nu crede in dragoste adevarata si suflete pereche si baiatul care se indragosteste de ea.
    Vicky Cristina Barcelona (2008)

    Doua prietene pleaca in vacanta in Spania, se indragostesc de acelasi pictor si intra intr-o serie de incurcaturi romantice neconventionale alaturi de acesta si fosta lui sotie cu care a avut o relatie tumultoasa.
    Amelie (2001)

    O poveste tonica si colorata despre a iubi viata in micile ei detalii, a-i iubi pe ceilalti chiar si atunci cand nu-i intelegi si abia in ultimul rand a fi pregatit sa iubesti atunci cand intalnesti o jumatate la fel de “rara” ca tine
    Moulin Rouge! (2001)

    Un muzical cu mult stil, intr-un decor stralucitor si boem si o poveste cu un final tragic – un poet se indragosteste de o celebra curtezana, dorita de un conte bogat

  23. -daca este noapte, iar lumina este stinsa, totul se vede in camera, intr’o usoara penumbra

    -intr’o scena de sex, femeia are aproape de fiecare data sutienul pe ea

    -intr’un film horror, daca se aude un zgomot ciudat in cel mai intunecat loc posibil, trebuie sa se gaseasca un destept care sa se duca in directia respectiva si sa fie ciopartit de catre personajul negativ
    -daca este vorba de un film cu batai, personajul principal poate sa incaseze un car de pumni si de picioare; intotdeauna se va ridica si va aplica o lovitura secreta cu care isi va dobora adversarul
    -daca personajul principal este ranit de un glont, o grenada, il calca tancul sau orice altceva, pe fata lui se poate citi o usoara grimasa de durere, dar daca este ingrijit de vreo gagica buna, acesta ori lesina, ori da impresia ca durerea pe care o simte el in momentul acela o vor simti si stranepotii sai. si inevitabil, scena se termina cu o partida de sex
    -in filmele cu adolescenti, cea mai urata, stramba, buboasa si imputita fata din liceu sufera peste noapte o metamorfozare si se va combina cu cel mai cool tip din liceu
    -este valabil si in cazul baietilor mai papagali, care ori au fost prinsi de parinti uitandu’se pe reviste erotice(niciodata porno), sau au fost facuti de ras in tot liceul pt ca au fost filmati in timp ce faceau “una mica” in toaleta
    -daca “ala bun” e prins de “ala rau”, cel din urma va pierde cel putin 3-4 minute pt a’i spune personajului pozitiv planul sau malefic ce urmeaza sa’l puna in aplicare. si i’l va spune cu lux de amanunte(ora, data, locul)
    -intotdeauna eroul principal trebuie sa faca o manevra periculoasa cu masina(vezi Transporter 2 cand Jason Statham se rostogoleste cu un ditamai Audi A8 in aer, sau vezi Die Hard 4.0, unde Bruce Willis doboara un elicopter cu ajutorul unei masini)
    -in filmele de razboi, asupra eroului pozitiv trage o armata de oameni, dar, ca prin minune, nici un glont nu il loveste. apoi, acesta, plin de calm, ii doboara pe toti, iar in spatele railor se vor vedea explozii puternice
    -cand o masina explodeaza, aceasta scoate un fum extraordinar de negru, de parca ar merge pe kerosen, nicidecum pe motorina sau benzina
    -in filmele horror, la final, trebuie sa traiasca un baiat si o fata, ai caror iubiti respectiv iubite au fost casapite
    -daca eroul petrece foarte mult timp in desert, sau pe o insula pustia, sau whatever, undeva izolat, acestuia nu’i va creste niciodata barba (vezi Jack din LOST. omul asta, timp de 5-6 sezoane, sau cat are serialul, n’a avut nevoie sa se barbiereasca nici macar o data)

  24. M-a amuzat acest subiect legat de cliseele din filme, facandu-ma sa ma gandesc la cat de des sunt inatalnite in fiecare gen de filme, de la comedii la horror. Ma amuza momentele in care femeii ii este rau sau vomita, iar noi aflam ca este, evident, insarcinata. Si pentru ca tot am ajuns la mamici si copii, sa nu uitam momentele in care ea naste…un copil dragalas, curat si muuuuult mai mare decat ar trebui sa fie, iar mamica arata extraordinar de bine dupa nastere, nu s-a ingrasat nici macar un kilogram si arata ca si cum s-ar pregati pentru defilare. Doamnele sau domnisoarele nu se demachiaza niciodata si spre “surprinderea mea” se trezesc exact asa cum au adormit. (am incercat si eu, dar nu a mers!). In momentul in care personajul intra in bar, desi nu specifica exact marca bauturii, acesta primeste ceea ce doreste; nu mi-a ramas decat sa cred ca ar fi un client fidel, iar barmanul stie exact ceea ce consuma sau…sa fie telepatie? Si telefoanele astea…te lasa exact cand ai nevoie de ele…ori taie cineva cablul, ori moare bateria, ori pica semnalul, dar tocmai atunci! Ma amuza momentele in care ea, de regula, isi da seama ca in casa mai este cineva si in loc sa caute o iesire, urca scarile si se ascunde in cel mai prost loc cu putinta. El sparge geamul masinii, dar apoi constata ca usa era deschisa(un bun exemplu este chiar filmul pee care l-am vizionat astazi:”Mai furios, mai iute”) sau masina se lasa de multe ori cu cheia in contact…exact la discretia doritorilor!
    De altfel sunt cateva clisee care ma exaspereaza: un personaj este urmarit de criminal si, bineinteles, se impiedica, dar nu se ridica imediat, ci se taraste cativa metrii. Toate bombele au un ceas imens care indica timpul(cu rosu) pana la explozie, ori bomba este dezamorsata in ultima secunda, ori personajele reusesc sa supravietuiasca printr-un salt spectaculos si ca prin minune. Urasc momntele in care personajul alearga pe mijlocul strazii, incercand cu disperare sa se salveze de masina care il urmareste, fara ca macar sa incerce sa ia in calcul o alta varianta, asa cum ar fi firesc. Sa nu uitam ca nu exista victime colaterale, in cazul in care masina ajunge pe trotuar, instinctul de conservare al pietonilor intervine, acestia sarind, iar masina oprindu-se intr-o taraba cu fructe. Ea, ca o adevarata eroina, iese in curte in mijlocul noptii si in mijlocul “pustietatii” (daca are vecini oricum nici unul nu aude si nu vede nimic), fara nici un mijloc de autoaparare si curajoasa pentru a face verificari si atunci apare criminalul sau psihopatul dupa caz. La finalul oricarui film care se respecta in momentul in care criminalul trebuie omorat sau acesta este gata sa omoare…”se gasesc neamuri” si incep sa stea la taclale. In filme horror…in cazul in care exista un grup, personajele mor pe rand, iar cand ultimul crede ca a scapat…surpriza! Daca e luna plina, apare si o bufnita sau urletul unui lup, oglinzile se regasesc si ele, precum si inspaimantatoarele urlete din pivnita casei bantuite(familia oricat de speriata ar fi refuza sa plece), iar in SF-uri extraterestrii vorbesc…engleza! Exemplele ar putea continua pentru ca le intalnim cu prisosinta in toate filmele, cu totii le cunoastem si ne amuza sau ne enerveaza, insa ne-am obisnuit si le vizionam cu placere de cele mai multe ori!

  25. Umberto Eco explica faptul ca ,atunci cand toate arhetipurile navalesc fara rusine, atingem adancimi homerice. Doua clisee ne fac sa radem, o suta de clisee ne emotioneaza, pentru ca simtim inconstient ca aceste clisee converseaza intre ele si celebreaza o reuniune”.
    Actiune, focuri de arma, putine dialoguri, , fara mesaj,foarte multa violenta, tipe beton, explozii, cascadorii spectaculoase si adrenalina totul la viteza maxima=reteta clasica pentru un film de actiune cu scenariu simplist si previzibil, un film comercial fara substanta, ce abunda in clisee, mult prea multe clisee, …
    Cliseu SF: lumea e din nou atacata de extraterestri veniti cu farfurii zburatoare sa cucereasca pamantul din lipsa unei planete proprii , pamantenii rezistand eroic, insa cu fler, lupta si castiga in fata unei civilizatii avansate . Extraterestrii sunt de regula cu cap mare si multe picioare, adesea verzi ,nava mama imensa , super dotata ,pozitionata deasupra oraselor ,cu forma de farfurie zburatoare si mai sunt si navele de lupta ce ataca avioanele americane.Invazia nu da rezultate , insa intrusii captureaza,sau imprumuta un pamantean pentru o analiza totala fizica , dar mai ales comportamentala .
    Filmele horror : protagonistii , de regula in numar mare ,nu intuiesc pericolul , sunt complet neajutorati , fug de raufacatori cel putin cinci minute prin locuri si cladiri tenebroase , fara curent electric si intotdeauna se impiedica,, nu nimeresc cheia , nu le porneste masina si mai ales nu sunt persoane prin preajma pentru o eventuala rasturnare de situatie.Sunt decimate mai multe personaje din film ,invariabil , prin aceelasi metode: injunghiere, inec, impuscare, spanzurare, sau aruncari in gol de pe cladiri inalte.
    Filme de actiune avand ca tema crearea unei diversiuni pentru un atac armat asupra convoiului sau a masinii blindate ce transporta valori , care evident se deplaseaza pe o muzica antrenanta, sunt implicate intr-un ambuteiaj, masina care transporta banii fiind impinsa atat de brutal incat sare peste doua strazi si un pod ,nu inainte de a provoca explozii in lant in urma, cu masini de politie prost pilotate ce sunt distruse cu usurinta. Un cuplu in care protagonistii sunt marcati de TARE adanci din copilarie reusesc sa plece cu banii dupa un plan incropit in fuga intr-o actiune siropoasa, ilogica, nestiintifica si patetica.
    Mai apare si un personaj cliseic, cel al negociatorului intr-un atac cu ostatici ce interactioneaza pozitiv cu dementul ce-si face singur dreptate.Se creeeza o legatura emotionala intre cei doi finalizata prin recuperarea aproape in intregime a efectivului de ostatici si desigur convertirea personajului negativ spre calea cea buna , nu inainte insa de a fi exonerat de orice vina.
    Publicul, oricat de tanar ar fi el, nu este atat de naiv incat sa inghita foarte usor calupuri comerciale ,iar marile companii producatoare ar trebui sa se concentreze pe proiecte , atat banoase, dar si cu potential de recunoastere critica favorabila.

  26. Clisee din filme.. 1.In fimele cu monstri,vampiri,varcolaci,filmele Horror,sunt tipe care se impiedica si totdeauna sunt prinse de acei monstri.
    2. Majoritatea filmelor de groaza arata secvente cu cerul intunecat,luna plina.
    3. In majoritatea filmelor de actiune o masina explodeaza pe o sosea,iar „eroii” merg victorios in urma ei.

  27. Prim CLISEU in TELENOVELE:Nu te poti casatori cu el / ea si pe urma inca cel putin 50 de episoade te ametesc de cap pana le spune ca sunt frati,sau parinti ( mama-tata)se poarta casatoriile cu persoane in varsta.
    Cliseu din filme de actiune, personaj pozitiv (politist, detectiv…) si personaj negativ (bande de mafioti….condusi de personajul negativ),ciudat este ca unu castiga impotriva tuturor, scapa din razboiul dintre el (personaj pozitiv) si toti cei rai pentru ca de obicei sunt multi,sunt dotati cu tot arsenalul nu raman in pana pe cand personajul bun intotdeauna ramane fara gloante, fara nici o arma….dar reuseste.

  28. asta e tare rau … telefoanele mobile merg aproape oriunde chiar si atunci cand pamantul e distrus :p…mai e ala cand se arunca ceva d la etaj obligatoriu tre sa s sparga un geam si sa se sperie o pisica 😀 ….. in mai toate filmele de suspans negru o mierleste primu’ :)) …. Steven Seagal nu ia bataie niciodata in film 🙂 …. gloantele nu trec prin portiera masinii si in unele filme protagonistii se ascund dupa boscheti si trag de acolo cu arma …. and so on !

  29. Pai…Parinti divortati care se reindragostesc multumita fiilor nastrusnici, vesnicul cuplu politist serios si familist+politist care intra mereu in belele, „printesa” care se indragosteste de tantalaul grupului si, mai ales, ratusca cea urata(creata, cu ochelari si aparat dentar) care devine prin artificii obisnuite de machiaj o diva.

  30. Once Fallen (2010),
    Cu: Ed Harris
    Clisee preluate din alte filme:
    1. Ca si in alte filme in care este vorba despre o inchisoare si aici detinutii practica fight-uri sub obladuirea conducerii si a gardienilor. Cliseu aparut mai inainte in filmul ( Undisputed 2002)
    2. Ca in alte multe filme protagonistul ia bataie in prima parte a luptei dar cand ii face semn cel care tine pariurile ca pot castiga de acum o suma insemnata, se ridica deodata si castiga lupta. Cliseu aparut mai inainte in filmul (Enter the dragon-1973)
    3. Ca in mai toate filmele, cel cazut la pamant dupa un knock-out devastator se ridica si te ataca exact cand erai cu spatele la el si tu faceai bezele publicului care te aclama ca potential victorios. Cliseu aparut mai inainte in filmul (Kickboxer 3-1992)
    4. Copilasii sunt toti blonzi cu parul lung si buclat. Un clliseu inceput in filmul (Kramer vs Kramer 1979)
    5. Personajul care intra in puscarie devine automat seful unei bande. Cliseu care apare mai inainte si in filmul ( Big Stan-2007)

  31. Toate bune si frumoase, filmul este captivant pana la un punct, cel mai tare ma enerveaza atunci cand actorii principali in mijlocul luptei sau a unei idei importante de a face posibil scaparea, ei se saruta.Aici se da filmul peste cap numai este atat de credibil.Pacat am vazut niste filme bune cu aceste interventii nefaste.

  32. Se stie ca, prin natura lor, filmele se bazeaza pe anumite “retete”, susceptibile de a le asigura succesul. Dar, cand gasesti cel putin 50 de replici sau situatii pe care le vezi in aproape orice productie hollywoodiana sau nu, parca, nu poti sa nu consideri ca scenaristii si-au creat un obicei din face „copy/paste” unor clisee, obsedant de perimate. Hollywood-ul producand un numar incredibil de mare de filme, anual, se pare ca, regizorii nu se pot abtine de la folosirea anumitor clisee nici daca ar vrea.
    De multe ori mi-am auzit prietenii spunand ca au procedat gresit in relatii sau chiar la serviciu, fiind influentati de clisee vazute in filme.
    Spre exemplu, a-ti da demisia de la job cu scandal si aruncandu-i sefului cafea in fata. Sau a iesi cu un tip care iti cere numarul de telefon pe strad, crezand ca este iubirea vietii tale. Sau, poate, a crede ca fata/femeia, care te-a parasit, va realiza la un moment dat ca a gresit si se va intoarce, inapoi, in genunchi.
    Printre cele mai proste clisee din flme, ar putea fi enumerate:
    1. Împiedicatul. În toate filmele de acţiune şi horror vedem oameni împiedicându-se. De câte ori cineva este urmărit de personajul rău, negativ, acesta se împiedică, dar, nu numai că se împiedică, dar, nici nu se mai ridică, ci, se târăşte.
    2. Pornitul maşinii. Când îţi este lumea cea mai dragă, maşina nu porneşte. De obicei, aceste clişee se regăsesc în filmele horror, atunci când eşti urmărit de monstru, te urci în maşină şi când să pleci,…aceasta nu mai porneşte. Deja, devine plictisitor.
    3. Beţivul. În orice film, beţivul va fi numai bărbatul. Suna a discriminare :))))))).
    4. Hoţul. Atunci când un hoţ jefuieşte o bancă, de obicei, îl nimereşte pe funcţionarul, care se află in prima sa zi de lucru. Săracul de el…..
    5. Clopoţelul din clasă. În orice film, în care apare o sală de clasă, clopoţelul sună exact în timpul în care profesorul este în plin discurs şi în următoarele 10 secunde clasa este deja goală.
    6. Personajul cel rău este cel mai prost. În toate filme de acţiune, personajul cel rău îl prinde pe cel bun, îi ţine pistolul la tâmplă, dar, nu trage, el vorbeşte şi vorbeşte până când personajul bun face ceva şi îl omoară sau scapă.
    7. Femeia sexy şi rea. În orice film, veţi găsi o femeie sexy şi rea. Nu există niciun film fără ca o reprezentanta a sexului feminin să bată tot ceea ce întâlneşte în cale sau ca personajul principal să se îndrăgostească de ea.
    8. Asteroidul. În orice film cu asteroizi, acesta produce un sunet de motor înfundat prin cursa sa prin spaţiu. Din câte ştiu, în spaţiu, nu se produce sunetul din cauză, acolo fiind vid.
    9. Pistolul a rămas fără gloanţe. Ca şi în cazul cu maşina, când este în plină acţiune cu împuşcături, pistolul celui bun rămâne mereu fără gloanţe.
    10. O a treia persoană devine eroul. Când cei doi rivali sunt cu pistolul, faţă în faţă, vine o a 3-a persoană şi îl împuşcă pe cel rău/negativ, astfel, devenind erou.

  33. un cliseu des intalnit este acela atunci cand o familie sau un grup de prieteni naufragiaza pe o insula pustie si se lupta sa traiasca pe insula iar spre sfarsit reusesc sa se salveze si sa se intoarca in civilizatie.

    ar mai fi si filmele cu adolescenti americani care isi doresc sa isi inceapa viata sexuala inainte de a merge la colegiu.

  34. De fiecare data intr-un serial cand un personaj negativ prinde nuante pozitive sau se ‘reabiliteaza’, poti fi sigur ca il paste o moarte eroica pana la sfarsitul sezonului. Cliseul cu eroii care nici nu clipesc cand are loc o explozie monumentala in spatele lor. Cliseul cu oamenii care sar 3 metri in spate cand sunt inpuscati – nici cele mai puternice gloante nu te fac sa faci tumbe in aer. Erou trebuie intotdeauna sa spuna ceva maret si plin de inpiratie sau care se vrea a fi astfel inainte de a-l lovi pe inamic. Si ‘the bad guy’ intotdeuna trebuie sa stea sa ii explice eroului ce urmeaza sa ii faca sau ii marturiseste un secret sau recunoaste o crima inainte de a-l omori, pierzand vremea, oferindu-i ragaz eroului sa se regrupeze, si ajung sa fie el prins

  35. -Ea merge pe coridor cu un teanc de carti si hartii in brate..el aiurit se uita in alta parte si la un moment dat cei doi se ciocnesc si apoi se „bat” care si cum sa culeaga hartiile de pe jos..scena finalizandu-se mereu cu un contact vizual bine stabilit intre cei doi
    -El sta de vorba cu o fata iar ea apare ca prin minune la fata locului, ii zareste, se supara si fuge. Iar el fuge dupa ea.
    -Cand intr-un film de groaza cineva deschide o usa sau usa unui dulap, poti fi sigur ca de dupa usa se va napusti asupra personajului o creatura nemiloasa.
    -Tocilara liceului care se indragosteste de capitanul echipei de fotbal care e cuplat cu sefa majoretelor
    -ratusca cea urata care in final ajunge printr-o „transformare minune” o lebada
    -personajele trec prin foc, prin sticla, sar din elicopter..si se aleg cu doar cateva zgarieturi si hainele rupte
    -cand are loc o lupta, personajul pozitiv va gasi imediat din „intamplare” un pistol sau un cutit, indiferent de locul unde se afla
    -eroina va reusi sa se lupte cu o intreaga echipa de ninja antrenati sa omoare si va iesi invingatoare
    -fiecare camera de adolescenta e plina cu diplome, coronite si titluri de miss
    -cantatul bufnitei si urletul de lup in filmele de groza
    -masina nu vrea sa pornesca tocmai atunci cand personajele sunt urmarite de monstri si creaturi diabolice
    -cei care ataca si le fura uniformele victimelor iar uniformele le vin mereu ca turnate
    -femeile se imbraca mereu cu camasa alba a iubitului in dimineata de dupa o noapte de amor
    Si ar mai fi multe altele insa ne-ar trebui mult spatiu si timp sa le enumeram pe toate. Oricum e funny pentru ca uneori deja stii ce urmeaza intr-un film tocmai datorita acestor clisee. Domnilor regizori, mai multa originalitate, va rugam!

  36. Un cliseu din film este: energia electrica cade,afara ninge si autostrazile sunt blocate,telefonul mobil nu mai merge,o victima ramane blocata intr-un loc absurd (de exemplu parchetul vechi al unei pivnite,iar un monstru incearca sa-i faca rau). De exemplu,aceste clisee le-am vazut aseara in filmul: Black Christmas.

  37. Pe mine ma enerveaza groaznica faza aia in care o gagica intra in biroului vreunui politist si in momentul in care ramane pentru o clipa singura in birou ii acceseaza laptopul, extrage repede informatiile de care are nevoie si fix cand politistul revine in birou, ea e deja pe fotoliul pe care a stat initial

  38. 1.In orice film horror, daca o persoana este sfatuita sa NU faca ceva, ei bine, va face fix acel lucru;
    2.Masinile furate au mereu rezervoarele pline ;
    3.Cand un e-mail este primit, pe intregul ecran al computer-ului apare un plic enorm care se deschide;
    4.Cei care cad din cladiri inalte aterizeaza mereu pe masini;

  39. Cel mai des intalnit cliseu este acela in care el si ea traiesc fericiti pina la adanci batraneti.In viata nu se intampla asa. El fuge cu secretara dupa vreo 20 ani de casatorie,sau unul din parteneri moare sau…cate nu se pot intampla foarte putine cupluri raman impreuna pana la adanci batraneti.Asa ca cel mai fake cliseu asta e.Sa crezi in happy end-uri dar sa nu te bazezi pe ele.

  40. In filmele politiste, de pilda, comisarul-sef are intotdeauna o moaca contemplativa, vorbeste monosilabic si are intotdeauna dreptate. In cele din urma.
    In filmele gen comedie romantica, intotdeauna protagonista are o prietena care uraste barbatii si ii taie si ei cheful de combinat.
    In filmele de actiune, cand protagonistul o ucide pe femeia razboinica, ce vrea sa induca imparatia raului pe pamant, replica lui e: „Hasta la vista, baby!”
    And show must go on…

  41. Esti milos? Meriti sa mori!

    De multe ori am vazut acest cliseu in filme. Si pot spune ca nu este chiar cel care ma enerveaza cel mai mult pentru ca este, cel putin, educativ. Nu trebuie sa iti fie mila de personajele negative. Dupa ce omoara 10 personaje negative, eroul da de unul care cere indurare si il lasa sa traiasca doar ca acesta sa il omoare mai apoi. Spre exemplu, in Inglourious Basterds cand Shossana realizeaza ca doar l-a ranit pe nazistul tanar si decide sa nu il omoare, moment in care este omorata de aceasta. Sa nu iti fie mila de cine nu trebuie. Daca faci o treaba, fa-o pana la capat. Si alte multe invataminte.

  42. Daca ne uram la inceput, sigur ne iubim la sfarsit

    Ceea ce te face sa crezi ca asa e si in viata. Si incepi sa visezi la toti oamenii care te urasc sincer. Si intr-un final ajungi sa fii obsedat de dusmanii tai. Intr-un sens foarte ciudat. In plus, acest cliseu da foarte multa previzibilitate filmului. Daca 2, un barbat si o femeie se urasc la inceputul filmului este clar ca vor face sex in urmatoarea ora si se vor casatori pana la final.

  43. Ceea ce mi se pare a fi intotdeauna un cliseu in foarte multe filme este urmatoarea replica:”draga, nu este ceea ce crezi!”, de fiecare data cand unul dintre soti il inseala pe celalalt si este prins. Sau, in general in telenovele, si nu numai, cand o tipa vrea sa convinga un tip sa se casatoreasca cu ea minte ca este insarcinata si de fiecare data „prinde” aceasta chestie.

  44. Raspund si eu in ultima zi de concurs in speranta ca cei din urma vor fi…cei dintai si voi castiga premiul.Un cliseu pe care l-am regasit in mai toate filmele in aceasta perioada ..a fost chiar Mos Craciun de la sublim la grotesc…Orice s-ar intampla acesta nu piere.Este un erou si asa trebuie sa ramana!

  45. imi vine in minte o imagine dintr-un film cu o schizofrenica.in acest gen de filme,adica cu schizofrenici,ar trebui tratate ca si subiect care ar prinde bine la public numai cazurile fericite,caci si asa exista in mentalitatea comuna ideea ca astfel de boli sunt rusinoase.ar trebui promovata ideea ca schizofrenia este o boala ca oricare alta,ca nu trebuie sa avem rezerve,mentalitati,marginalizari,in ceea ce ii priveste pe schizofrenici.sunt si ei oameni,au dreptul la viata si la opinie ca si noi ceilalti.nu ar trebui sa ii privim cu un zambet ironic,caci nu se stie niciodata.toate filmele cu schizofrenici pe care le-am urmarit,au lasat de dorit la acest capitol.nu vreau sa fac critica,vreau sa ma incadrez in cerintele acestui concurs,dar ar fi foarte multe de spus.vreau sa adaug doar ideea ca nu trebuie sa ii uitam pe cei mai tristi ca noi!